رئیس پلیس فتا استان از کشف یک فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال از یکی از شهروندان اراکی به بهانه پرداخت سود سرمایه گذاری در شبکه‌های مجازی خبر داد. 
کد خبر: ۱۰۱۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 19 December 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ" احسان آنقی " افزود: در پی ارائه شکوائیه قضائی از سوی یک شهروند اراکی به پلیس فتا مبنی بر از دست دادن ۳۰۰ میلیون ریال از سرمایه‌اش به دلیل سرمایه‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی، بلافاصله این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.
وی یادآورشد: به منظور آشکار شدن هرچه سریعتر هویت فرد کلاهبردار قبل از بین رفتن داده‌های دیجیتالی، موضوع به‌صورت ویژه از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و استعلامات لازم از مراکز قانونی، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهي انتظامي استان مرکزی افزود: کارشناسان پلیس فتا درتحقیقات خود، دریافتند که ماهیت شبکه اجتماعی که این کلاهبرداری از طریق آن شکل گرفته است، بر پایه پول شویی می باشد و سرمایه گذاری طلا در این شبکه اجتماعی تنها بهانه ای برای فریب افراد و کلاهبرداری از آنان می باشد.
سرهنگ آنقی اضافه کرد: پس از انجام تمهیدات سایبری لازم و جستجوهای مجازی صورت گرفته، سرانجام کلاهبردار مورد نظر شناسایی و پس از اخذ نیابت قضائی در یکی از استان های همجوار دستگیر و به یگان انتظامی منتقل شد.
این مقام مسئول با اشاره به اعتراف فرد مذکور به یک فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال از طریق شبکه اجتماعی از این شهروند اراکی یادآور شد: متهم دستگیر شده در این عملیات با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.
رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به شناسایی ۹ مالباخته دیگر در این پرونده و رسیدگی به پرونده آنان در دستگاه قضائی ادامه داد:.هموطنان در صورت مشاهده هرگونه آگهی تبلیغاتی مشکوک در فضای مجازی و یا نیاز به دریافت مشاوره، از طریق شماره تلفنی
۰۹۶۳۸۰می توانند با کارشناسان مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس حاصل و از راهنمایی های آنان بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار